KÄSSÄMARTAT

Kässämarttojen kokoontumispaikka muuttui 25.10.2023 alkaen. Uusi osoite on  Öllerinkatu 5. Harmaa matala rakennus jonka vierestä kuljetaan Kaupunginmuseolle Rautatienpuistossa.   Kokoontumisaika klo 17-19, ellei toisin mainita. Kokoontumisten aiheita päivitetään tarpeen mukaan.  Kässämarttojen kokoonkutsujana toimii Leena  Ikonen-Saarinen. Häneltä voit myös kysellä lisätietoja. Leenan yhteystiedot:
leena.ikonensaarinen(at)gmail.com

Jos olet kiinnostunut kutomaan kangaspuilla, Martoilla on vapaana puut, missä on mm. mattoloimia ja shaaliloimet. Voit tarkemmin tiedustella Leena Ikonen-Saariselta.
puh: 050 3701416    sähköposti: leena.ikonensaarinen(at)gmail.com
Kangaspuut ovat Kerhotalon alakerrassa ja Leena on paikalla 16.1.2024 klo 17.00 lähtien, joka toinen tiistai, neuvomassa ja auttamassa.
16.1, 30.1., 13.2.,..............

Kevään toiminta 2024

10.1.2024 klo 17.00 on ensimmäinen kässäkerho Öllerinkatu 5.
Kahvitarjoilu, ota oma muki mukaan sekä 1 sukkapuikko, grillitikkukin käy.

24.1.2024 klo 17.00 Öllerinkatu 5.
Viimeistellään pala-peitot. Peitot luovutetaan 14.2. Ystävänpäivänä Riihikotiin.

07.2.2024 klo 17.00 Öllerinkatu 5.
Saimme valmiiksi pala-peitot. 3 paksumpaa Pirtin kehräämön lahjoittamasta langasta ja 6 kirjavaa+1 kaulaliina, Lankavan lahjoittamista langoista.

21.2.2024 klo. 17.00 . Teemme aktivismi kirjonnan. Ota mukaan aikaisemmin saamasi aktivismitarvikepaketti. Voit myös ottaa mukaan oman työn. Suunnitellaan myös alustoja metsäretkeä varten.

27.2.Tiistaina klo 17.00 lähtien on Leena taas neuvomassa Kerhotalon alakerrassa. Samalla käydään läpi lahjoitetut materiaalit, jotka olemme saaneet ja voimme käyttää alustoihin. mm. huopasuikaleitä, ontelokudetta, punaista huopaa.

06.3. klo. 17.00 Kerhotalon alakerrassa. Aloitetaan metsäretki-alustojen valmistamista. Kerhotalossa koska kaikki materiaali on siellä.
 Neulakinnas neuvonta siirtyy syksyyn.

20.3. klo 17.00  Kerhotalon alakerrassa. Jatketaan metsäretki-alustojen tekemistä. Tavoitteena saada 21 lasten alustaa ja muutama aikuisten alusta. Materiaalia löytyy Kerhotalolla. Alustat
luovutetaan 24.4. klo 9.00 Uunilinnun Päiväkodin lapsille luontoretkellä Omppupuistossa.

26.3.Tiistaina klo 17.00 lähtien on Leena taas neuvomassa Kerhotalon alakerrassa. Vielä on kangaspuita vapaana.

03.04. klo 17.00  Kerhotalon alakerrassa. Jatketaan metsäretki-alustojen tekemistä

17.4. klo 17.00 Öllerinkatu 5. Mietitään kesäretkeä, ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Suunnitellaan Syksyn tapahtumaa yhdessä Kirjaston kanssa. Novita ja Marttaliitto kutsuvat kässämartat opettamaan kädentaitoja ja siirtämään osaamista ja perinnettä uusille harrastajille. Novita lahjoittaa langat mukaan ilmoittautuville yhdistyksille. Lisää projektista löytyy Marttalehdesta 1/24 sivu 63 ja martat.fi/tuetaan-tulevaisuudenharrastajaa.

15.5. klo 17.00 Öllerinkatu 5. Kesäretki alustavasti suunniteltu Kyyrölän Saveen, Hangasmäentie 6, 13210 Hämeenlinna, kesäkuussa. Jatketaan suunnittelua.
Syksyn tapahtumaa yhdessä Kirjaston kanssa 16.10. Virkausmalli on IsoÄidin neliö ja neuleena pipo.

29.5. klo 17.00 Öllerinkatu 5.

Syksyn ensimmäinen kässäkerho 4.9.

**************

Syksyn 2023 toiminta

29.11.2023 klo 17.00 KERHOTALON alakerrassa. Lajitellaan lahjoitukset ja myyjäisistä jääneitä käsitöitä. Sovitaan mitä lahjoitetaan mihinkin ja kuka vie. Mietitään myös kevään ohjelmaa.
Lahjoitettavaa oli:
-Uunilinnun päiväkoti 8 sukaparia ja 2 tumppuparia